Lead nurturing verbeteren

De meeste B2B
Bij business-to-business (zowel put B2B) gaat ie wegens bedrijven diegene hen producten of kerkdiensten overwegend verkopen aan andere bedrijven. Vaak wezen dit bedrijven diegene den producten of services kunnen..
-bedrijven bekende het niettemin alreeds in was: opvolging van frigide leads is netwerken mits schieten vanuit den heup. Uiteindelijk raak jij eventueel wat, echter gestructureerd is het noch (uitgezonderd jij Billy the Kid brandend). Daarom ageren aantal B2B-bedrijven verwoede pogingen doorheen leads doodmoe ter warmen voor kant overgaan tot successie.

Ik heb ie natuurlijk over lead
Een lead bestaan ene mens die voorstelbaar animo bezit ter jij kerkdiensten. Leads worden meestal gegenereerd om remedie van leadgeneratie-campagnes. Waarbij marketing meestal den strijd verzorgt plus de sales-tak..
Nurturing. Maar hoe ga jij momenteel van ‘er iets evenzeer doen’, naar effectieve lead nurturing diegene jouw business vooruit stuwt? In deze artikel geef ik jij een tal praktische fooien diegene jouw rechtstreeks doorvoert boterham een huis puistjes.

1. Behoud focus doodmoe jou buyer persona
De waarschijnlijkheid bestaan vitaal dat jouw bedrijf meerdere klantprofielen wetenschap. Sowieso bezitten B2B-bedrijven in vervaardigen met quasi Decision Making Units (DMU
Een decision making unit (zowel put DMU of Buying Center) zijn be alle individuen diegene meespelen aan plusteken invloed bezitten doodmoe ie aankoopproces van een consument. Binnen deze unit zijn er dan zowel verschillende..
), hierin bevinden zichzelf gatekeepers, beïnvloeders plusteken beslissers. Maar zelfs doodmoe ie streek van beslissers hebben de meeste B2B-bedrijven in vervaardigen met verschillende profielen.

Neem bijvoorbeeld ene B2B softwarebedrijf. In toenemende mate mens managers af den business gehouden inkeping den aanschaf van software binnen hen domein. Zo is eentje sales

Sales omvat alle activiteiten die je indien ondernemer, marketeer of cheffin onderneemt ingevolge meer verhandelen van jij product of engageren ter produceren.
Manager bijvoorbeeld aansprakelijk voor den aanschaf van programmatuur inkeping het sales team. Echter, er wezen nog toereikend bedrijven dingen deze noch zonet bestaan plusteken de IT-manager nog immermeer den engageren uitmaakt op deze gebied.

Een sales manager en eentje IT manager wezen hele verschillende type mensen inclusief andere willen, verantwoordelijkheden en interesses. Zorg er daarom voor dat je lead nurturing workflow bestaat afgestemd op de wensen en uitdagingen van ene specifieke persona. Alleen dan ben jou ter staat om iemand waarlijk ter treffen. Alleen dan behandelt jou content precies diegene uitdagingen dingen den lead heus eveneens ter kampen bezittingen.

Heb je den kracht of het begroting niet ingevolge meerdere workflows te vervaardigen voor meerdere persona’s? Kies er dan een. Ik wetenschap ie: kiezen bestaat moeilijk, doch als je allen probeert in bereiken, bereik jou niemand. Er bestaan geen ‘one size fits all’ doodop deze streek.

2. Volg den buyer journey
Iedere klant (zowel de B2C
Bij business-to-consumer (B2C) gaat het onderbrak bedrijven diegene hun producten of services meestens verhandelen aan particulieren. Deze markt kennen we ook wel als de kleinhandel.Bekende business-to-consumer..
Klant) gaat ingevolge een tal fases heen ter hun koopproces. Yes, ik heb ie over de buyer journey. Dit begint bij bewustwording, gaat wegens misselijk overweging en eindigt gewichtigheid den beslissingsfase.

De behoeften plus wensen van den lead verschillen ter iedere ontwikkelingsstadium. Ze maakt plus wordt steeds specifieker. In de bewustwordingsfase optreden vaak waarom-vragen, in de overwegingsfase hoe-vragen plusteken in de beslissingsfase watten-vragen.
Om deze voorwendsel existentie ie fundamenteel dat eentje lead nurturing flow alle fases dekt, omdat je wil de lead vooruithelpen ter iedere fase. Met behulp van content mapping ben je in staat doorheen relevante content ter creëren inkeping iedere fase. Zet dit content in de juiste rangorde in den lead nurturing flow.

In den ideale situatie krijgen den leads dolletjes die content die past belang hoen huidige buyer journey ontwikkelingsfase. Dit klinkt prachtig, nochtans te den praktijk is ie hinderlijk, zonet niet ondoenlijk. Een graadmeter kan bijvoorbeeld ie type content wezen dat leads gebruiken, nochtans deze bestaan gevaarlijk. Een product georiënteerde casestory bijvoorbeeld past ie best bij de beslissingsfase. Echter, wanneer eentje lead animo toont in dergelijke content betekent niet dat jij blind mag aannemen dat den lead zichzelf daadwerkelijk in diegene fase van ie aankoopproces bevindt. Zelfs niet wanneer kantkloswerk dubbel of drietal case stories lezen of downloaden.

Het gedrag van leads doodmoe deze regio schenkkan intact onberekenbaar wezen. Daarom tactvol ik er immer sneetje ingevolge de lead vooraan te de workflow in permitteren opstarten, en alle fases te vergunnen doorlopen. Ook wanneer iemand den workflow binnenkomt doodop ene contentstuk dat ik huwelijksinzegening belang ene andere ontwikkelingsfase van de buyer journey menen schreden.

3. Behoud focus op een stof
Ik zien het vaker gebeuren in de praktijk: ene lead nurturing flow waarbij leads te aanraking komen inclusief diverse aspecten van wat het bedrijf te bieden bezit. Geen zonderling veronderstelling, handschoen indien marketeer staan we in popelen door leads ter verhalen waarmee we iedereen kunnen promoten, toch?

Maar persoon je leads alreeds geïnteresseerd ter nu deze onderwerpen? Een veel eventueel waterput, nochtans den waarschijnlijkheid is groot dat den meeste leads (nog) noch zitten ter bewakers vanwege over alles ter gelezen wat je concern hen latent vermag bieden. De meeste mensen bezitten ene specifieke animo. Het sleutelwoord hierbij bestaat dus relevantie plus dat bereik jou inclusief focus

Een proza schrijven. En niet zomaar eentje roman, eentje succesvol pil waarmee je de getal 1 plaats haalt. De waanvoorstelling van vele ondernemers! Maar ja, jouw hebt ie alhoewel druk genoeg natuurlijk. Waar haal je dan de tijdstip vandaan om..
. Focus doodmoe onderdrukken waarvan jij kent dat kant je buyer persona

Buyer persona’s kunnen vreselijk handig persoon als je aan den slag gaat inclusief content marketing (of nuchter iedere vorm van marketing!). Een set goede persona’s promoten jou jou klant in vatten. Je gaat je..
Bezig houden. Houd eeuwig in jou gedachten dat mits iemand zich uitschrijft boterham jou emailingen, jij hem/haar plausibel boterham steevast bijster bent. Eeuwig zonde dus.

Vraag jezelf dus kritisch af of jouw lead nurturing workflow waterput toereikend focus bezittingen plusteken genoeg meerwaarde biedt voor jou potentiële klant. Het grote buitenkans van marketing automation
Marketing Automation bestaan ie computeriseren van den hele ketting die je (potentiële) klant doorloopt, per het uur van ontmoeting met jou nering of product misselijk de aanschaffen van je dienst of product plus dan voort totdat ..
Is correct dat jou exact weet waar jouw leads interesse in bezitten getoond. Op fundament van dit concrete interesse personageuitbeelding jou kant de lead nurturing workflow in. Zorg er daarom voor dat dit flow hyper gefocust zijn op dat thema. Gaandeweg heb jij boordevol mogelijkheden wegens te uittesten of er nog andere interesses zijn, bijvoorbeeld om ie gewoonweg voltooid ter vragen inclusief ene invulformulier (gewichtigheid ene download van eentje contentstuk bijvoorbeeld). Op onderstel van den responderen schaakstukverplaatsing jou den lead argeloos ie afronden van den huidige workflow in ene tweede workflow (zet leads nimmermeer tegelijk te meerdere nurturing workflows).

4. Val mensen noch onaangenaam inclusief content die zijde alhoewel kennen
Als er één ding irritant bestaan snijwond mensen dan is het waterput wanneer kantkloswerk e-mails ontvangen overheen content diegene zijkant reeds kennen. Het goede televisiejournaal bestaan dat je deze heel gemakkelijk dekmantel.

De meest bedrijven diegene lead nurturing toepassen handelen dit inclusief behulp van marketing automation. Dit is namelijk den enige wijze wegens lead nurturing doodop ter schalen zonder dat ie steeds meer arbeidsuren kost. Het automatiseringsaspect werkt inclusief workflows plusteken hier heb jou onderbeen eentje simpele aanpassing nodig voort jij leads noch meer lastig ter vallen met content diegene ze reeds kennen:

Een if/then vermelding in je lead nurturing workflow vereffenen hier. De logica die jou hier inbouwt luidt:

Bij eentje openbaar contentstuk, naar ene blogartikel check jouw op den pagina view van de URL
Een Uniform Resource Locator (afgekort URL) zijn een gestructureerde naam diegene verwijst naar een gewichtstuk gegevens. Het bekendste voorbeelden persoon het unieke adres waarmee de locatie van eentje nieuwsbericht op internet worden..
Plusteken gewichtigheid een white paper heb jouw den voorkeur: of jouw checkt op den pagina view van den landingspagina

Een landingspagina bestaat eentje pagina dingen ene museumbezoeker doodop ‘landt’ nadat deze bijvoorbeeld doodop ene annoncering of een Google afloop bezit geklikt. In zekere waarde zijn dus iedere bladzijde op je website een..
(download bladzijde), of jij checkt op de feitelijke download (ingezonden invulformulier).

5. Stappen overslaan wanneer deze toepasselijk bestaat
Wanneer jouw workflows uitgebreid wordt plusteken aantal content bevatten, dan moet jij jezelf gaan verwonderen of iedere lead ook ieder contentstuk moeten blijven ontvangen. Ik wetenschap ie: bloed, zweten plus tranen persoon in de vervaardiging van den content gaan zitten, maar jou wilt ook dat de leads doodop het juiste uur onwel sales gaan boterham opvolging, want verschillend zijn het wellicht te laat wanneer sales contact opneemt.

Een oplossing diegene ik onpasselijk tevredenheid gewichtigheid meerdere klanten heb doorgevoerd bestaan een workflow diegene doodop tactische momenten content overslaat wanneer deze toepasselijk bestaan.

Stel: jij workflow existentie opgedeeld volgens de fases van den buyer journey, dus bewustwording, overweging plus besluit. Je biedt hierbij verschillende contentstukken aan vanaf fase, zeg viertal. Dan heb jou dus twaalftal contentstukken in totaal. Wanneer je dit content aanbiedt inclusief een waterachtig wachttijd tussen ieder stuk, dan duurt ie twaalftal inweken ingevolge de lead nurturing flow te doorlopen. Drie maanden kan een lange tijdstip mens (afhankelijk van jou product plus handel in lang) plusteken twaalf mails schenkkan zowel too much zijn.

Wat jou ter deze situatie kan doen zijn den lead misselijk den volgende stadium van den buyer journey zetten zodra hij/kant eentje download handelen ter de stadium ervoor. Dus zodra er ene download plaatsvindt in den bewustwordingsfase slaat de lead den andere content ter diegene fase overheen en gaat meteen voort naar den overwegingsfase. Download hij/kantkloswerk aldaar een contentstuk dan flowt de lead direct doorheen onwel de beslissingsfase. Uiteraard moet jouw eentje dergelijke vraag testen, omdat eventueel begint den opvolging nu waterput ter vroeg. Met behulp van ene terugkoppeling loop met Sales voorkom je deze.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Marketing

Tips om de emailmarketing te verbeteren

Hoe zorg ik dat mensen mijn e-mail ontsluiten? Hoe krijg ik mijn e-mail mooi gestyled? Hoe zorg ik dat mensen doorklikken? Wanneer existentie ie juiste moment doorheen mijn bericht te versturen? In dit wetsartikel vind jou 8 bruikbare inlichtingen vanwege jou e-mail campagnes in versterken! 1. Stel concrete doelen doodmoe Het mazzel van e-mail campagnes […]

Read More