Search Engine Optimization

Zonder gas genereert uw webshop geen omzet. Daarom zijn het essentieel wegens de verschillende bronnen van bezoekers (ook rivierbron ‘traffic’) vast in pretenderen plusteken te analyse. De meeste webwinkels ontvangen traffic van den aankomende kanalen: Zoekmachines (met name Google), Affiliates (w.O. Prijsvergelijkers), Direct verkeer plus (ter minderde mate) ter incoming linksaf.

In de kennisbank zullen wij alle bronnen bespreken. Op dit pagina zoomen we ter doodop de bezoekersbron autoverkeer af den zoekmachine. Binnen dit informatiebron vervaardigen wij onderscheid tussen onbetaald (SEO) autoverkeer plusteken betaald verkeer (ergo Google Adwords). De eerste wordt hier besproken:

Wat existentie SEO?
Search Engine Optimization (‘SEO’) vertaald zich onwel ie Nederlands ter den minder gebruikte term ‘Zoekmachineoptimalisatie’. In Google (dominant in Nederland met een doordringen van 97% gedurende Nederlandse gebruikers) vindt u 2 zoekresultaten: Rechts en bovenaan den bladzijde vindt u de betaalde prestaties die hier dankzij het gebruik van Adwords verschijnen. Maar deze resultaten wezen gepositioneerd kogelrond de ‘echte’ zoekresultaten, ook put de organische zoekresultaten gezegd. Met alle advertenties ter Google tegenwoordig, zou je ie nagenoeg vergeten echter de zoekmachine draait natuurlijk eigenlijk om den kerncompetentie: Het weergeven van den websites plus webshops diegene ie beste bij uw zoekopdracht matchen.

Google beoordeelt uw website op aantal netheid wegens ter bepalen gewichtigheid welke zoekresultaten uw webpagina hoog of laag ter de gevolgen moet worden opgenomen. Hier persoon reserveren (en met name aantal sites plusteken fora) over vol geschreven, nochtans uiteindelijk weet niemand exact hoe het algoritme van Google’s zoektechnology te mekaar steekt. Wel mens er inmiddels veel ‘best practices’ ontwikkeld en wegens Google bevestigd. Het toepassen van deze bekende doodop uw webshop, noemt kerel zoekmachineoptimalisatie, ook wel SEO.

Of zoals SEO-expert Edwords.Nl het definieert: “Zoekmachine-optimalisatie (SEO) is ie actief optimaliseren van eentje (mobiele) webstek vanwege het overtreffen van inwonende plusteken externe factoren (techniek, content, expert) door ie visite onwel den (mobiele) website of app doodop relevante zoekwoorden (keywords of steekwoorden) vanuit zoekmachines in verhogen.”

De basis van SEO
Vereenvoudigd kunnen wij zeggen dat SEO ter de poot draait onderbrak 3 elementen:

A. Techniek: Wegnemen van technische drempels zodat ene webshop huis wordt geïndexeerd ingevolge zoekmachines.
B. Onpage optimalisatie: Zoekmachine-hulpvaardig ordenen van een website plus het strategisch verdisconteren van zoekwoorden.
C. Link building: Verkrijgen van relevante linksaf naar uw webshop, zodat deze gevierd worden en hoger scoort dan minder populaire concurrenten.

De snelste manier voort doorheen middel van SEO ‘gratis’ gas via zoekmachines aan in trekken bestaan door ie creëren van waardevolle content (blogs, wetsartikelen, video, infographics, podcasts enzovoorts) op ondergrond van eerst geselecteerde zoekwoorden. (wanneer u hondenvoer verkoopt, zullen zo’n keyword ‘Royal Canin’ kunnen zijn). Hoe beter u met uw content inspeelt op de wensen plus behoeftes van potentiële klanten, hoe populairder de webshop worden en hoe hoger deze verschijnt ter de zoekresultaten.

De ondergrond van SEO zijn in eentje aantal dagen waterbron ter den vingers ter krijgen, echter doorheen uw webshop vervolgens te de piek 3 te krijgen doodmoe zoekwoorden inclusief veel rivaliteit bestaan andere biscuit. Er zijn veel (zelfbenoemde) SEO-specialisten diegene u hiervoor kunt slijpen, daar zitten toereikend goede clubs tussen doch zowel de nodige charlatans dus verdiep u voorafgaand even met wie u te sop gaat. In alle gevallen lijkt ie onzerzijds slim wanneer u start met het doornemen van Google’s inherent document inclusief regels plus fooien wegens uw webshop in toekennen opstijgen ter den zoekresultaten. Dat document vindt u alhier.

Waarom bestaat SEO relevant
De optimalisatie van uw webshop snijwondje zoekmachines is belangrijk door 2 redenen: Allereerst komen bezoekers ter de normale zoekresultaten ‘gratis’ binnenshuis, verklarend u betaalt Google alhier noch snijwond. En aan kosteloos bezoekers zijn het nou eenmalig makkelijker doorheen speling overheen te beminnen dan aan bezoekers diegene ter betaalde kanalen in komen. De helft pardon zijn dat den meerderheid van de mensen te Google niet doodmoe advertenties knellen, nochtans eenzaam doodmoe den zoekresultaten. Daar wilt u dus tussen staan!

Twee feiten diegene dit ter troosten:

Uit onderzoek van Google blijkt dat 70% van de gebruikers niet voorts kijkt dan de eerste kwartet zoekresultaten gewichtigheid eentje overwegen zoekopdracht. Staat u bij eentje snijwondje uw webshop relevante zoekterm niet in die top vier dan nevel u dus tal bezoekers.

Verder bleek over ditzelfde onderzoek dat zo’n 20% van den Google-gebruikers klikt doodmoe de Adwords-advertenties daarboven den zoekresultaten, 10% doodmoe den advertenties in den rechterkolom en liefst 70% doodmoe den rechtschapene, noch betaalde zoekresultaten.

Waarom is SEO beslissend wanneer ik eentje webshop verwerving/verkoop?
De waardering van ene webshop hangt in hoge mate tezamen met den winst die worden gemaakt. De opbrengst hangt weer tezamen inclusief den verhandelen diegene den webwinkel genereert en diegene verkopen navolgen weer over de bezoekersaantallen plusteken den kwaliteit daarvan.

Bezoekers kunnen uw shop binnenkomen via diverse kanalen. Veel daarover zijn betaald, maar dezoekers die uw shop binnenkomen doodmoe relevante zoekwoorden (dus via zoekopdracht ‘Royal Canin’ wanneer u hondenvoer verkoopt) vanuit de zoekresultaten wezen gratis. Waar u inkeping gas ter den betaalde kanalen een fragment van de omzet zult moeten slijten aan den rivierbron van die gas (Beslist.Nl bijvoorbeeld of Adwords), bestaat dat noch het geval voor ie gratis visite dat op uw zoekresultaat eigendom geklikt. Oftewel uw marge doodmoe deze bezoekers existentie hoger. En hoe groter het aandeel van den ‘kosteloos’ gas van het totale aantal gas hoe hoger het winstpercentage van uw webshop bestaan. Uiteraard reflecteert dit opnieuw 1 op 1 ter den waarde van den webshop.

Een issue van aandacht
Er wordt tal ‘geëxperimenteerd’ met SEO onderbrak den eigenaren van webshops. Google waardeert lang noch alle fatsoenlijkheid diegene worden gebruikt voort ter stijging in den zoekresultaten. Een eindje bestaan zelfs benoemd als ‘blackhat’ technieken. (het behaald van linksaf naar uw webshop wegens zo de zoekresultaten ter manipuleren bijvoorbeeld) Mocht Google constateren dat een webwinkel zich van deze technieken bedient dan kunt u ene straf verwachten. In ie ergste geval verwijderd Google den volledige webshop af de zoekresultaten en bent u noch meer vindbaar.

Wanneer u eentje webshop koopt, let u dan terdege doodmoe of laat eentje kenner geconstateerd dat de vorige pennenhouder de nut noch have geprobeerd op in pompen door ongeoorloofde SEO technieken toe in stappen. Over het algemeen raden wij aan voort alleen webshops ter aankopen met een degelijk en continue historie. Niet inclusief qua omzetontwikkeling, echter beschut zowel qua SEO resultaten.

Indien gewenst kunt u ter ons eentje scan verwijderen, waarmee wij de Search Engine Optimization van uw (nieuwe) webshop volledig doornemen doodmoe prestige en latent. (mocht ie een potentiële terugloop betreffen, dan bestaat den assistentie van den huidige houder van de webshop vereist). Meer info vindt u hier.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *